Välkomna till

Åland 2011

...forts

Tisdag.
Vi vaknar till en solig dag Grisslehamn. Efter frukost och dusch promenerar vi runt i Grisslehamn. Färjan avgår inte förrän 15:00 så vi har gott om tid. När Björn och Mona dyker upp blir det fika i båten innan vi tar oss bort till Färjan. Middag äter vi på återresan från Åland Färjetur. På kvällen smakar vi av våra varor från färjan innan vi somnar.

Onsdag.
Efter frukost vinkar vi av Björn och Mona som efter en natt hos oss åker tillbaka till sitt sommarhus vid Vätö. Vi äter middag på marinans restaurang och efter maten sätter vi oss ute i serveringen i hamnen Kvällssol i hamnen. I morgon lämnar vi Grisslehamn för vidare färd mot Käringsund på Ekerö.

Torsdag.
Vi vaknar till ännu en fin dag. Efter frukost kommer vi iväg. Hasse och Annie fortsätter till sina bekanta och vi går norrut, rundar Singö och sätter kurs mot Käringsund Tobi under segel. När vi seglar över öppna vatten tar autopiloten över styrningen Översegling. Vi är framme i Käringsund vid 3-tiden och det är redan fullt med båtar. Vi lyckas ändå hitta platser men inte intill varandra. Efter kaffet går vi på en promenad för att bekanta oss med omgivningen  Käringsund. Middag äter vi i hamnens servering Döda viken. Efter middagen sätter vi oss på berget och väntar på solnedgången Väntan på solnedgång.
Nästa dag blir det längre promenader bl annat till färjeterminalen Färjeterminalen samt till posthuset i Storby bortanför terminalen. På eftermiddagen går vi till restaurang Käringsund där vi äter kvällens middag Restaurang Käringsund. I morgon fortsätter vi vår segling runt Åland.