Välkomna till
Bosse och Lillans hemsida

Kroatien 2011

...forts
Åter en solig morgon och frukosten äter vi i sittbrunn Frukost på ön Zut. Det finns en liten butik här men utbudet är minimalt så det blir till att improvisera till dagens lunch. Vi förbereder vår avfärd och tankar upp med vatten Zut. Vatten när en bristvara här så det är bara ett par timmar på morgonen som det går att tanka. Vi lämnar Zut för vidare färd norrut. Vår nästa natthamn blir Sali, en liten by med 1000 innevånare på ön Dugi. Där hoppas vi att det är mer genuint än Zut som bara var en marina. Det är vindstilla nu så vi går för motor till vår bad och lunchvik Motorgång. Efter bad och lunch fortsätter vi mot Sali. På redden utanför Sali ligger det ett kryssningsfartyg så vi undrar om det är en turistfälla som vi ska besöka Fartyg. Vi anländer vid 3-tiden och blir anvisade plats som vanligt Sali hamn. När vi lagt till serveras 3-kaffe med whisky i sittbrunn Whiskytime. Sedan går vi runt i byn och ser vad butikerna har att erbjuda Väntan. Här är utbudet betydligt bättre än i marinan på ön Zut Marknad. Middag åt vi på en trevlig restaurang och efter det så gick vi en runda i hamnen. På promenaden såg vi en del katter som höll till i hamnen Katt. Från fartyget på redden såg vi inte så många turister. En mindre turistbåt kom in till kajen och av en passagerare fick vi tips om vår nästa hamn Turistbåt.

Onsdag.
Efter frukost i båten Frukost går vi upp och handlar inför dagens lunch Handling. Sedan lättar vi och styr ut mot en badvik På väg.